REGULAMIN STRONY I FORUM SAAB KLUB POLSKA

§ I. Informacje ogólne

Pkt. 1

Forum Stowarzyszenia Saab Klub Polska (dalej „Forum”) jest własnością Stowarzyszenia Saab Klub Polska i jest częścią składową serwisu http://www.saabklub.pl.

Pkt. 2

Dostęp do Forum jest bezpłatny, jednak, aby w pełni móc korzystać z jego funkcji, wymagana jest rejestracja (założenie konta), wybranie własnego nicka (nazwy użytkownika) oraz podanie poprawnego adresu e-mail. Niektóre sekcje i działy strony oraz Forum są dostępne tylko i wyłącznie dla Członków Stowarzyszenia z opłaconą składką członkowską.

Pkt. 3

Poprzez rejestrację na tym Forum wyrażasz zgodę, że nie będziesz wysyłał/a żadnych treści, które są fałszywe, zniesławiające, niedokładne, obraźliwe, wulgarne, wyrażające nienawiść, napastliwe, obsceniczne, profanujące, zorientowane seksualnie, grożące, naruszające prywatność, przeznaczone dla osób pełnoletnich lub jakkolwiek naruszające polskie lub międzynarodowe prawo. Oświadczasz jednocześnie, że nie będziesz publikować żadnych materiałów chronionych prawami autorskimi, o ile nie posiadasz praw do tych materiałów lub pisemnej zgody właściciela praw do tych materiałów. Spamowanie, floodowanie, reklamy, łańcuszki, piramidy oraz podżeganie są również zabronione.

Pkt. 4

Po rejestracji masz możliwość wyboru nazwy użytkownika. Zalecamy, abyś wybrał/a odpowiednią nazwę. Nigdy nie podawaj hasła do konta, które za chwile zarejestrujesz, jakiejkolwiek osobie poza administratorem, z powodu bezpieczeństwa i dla zachowywania możliwości identyfikacji. Używanie konta innej osoby jest niedozwolone. Osoby zakładające więcej niż jedno konto będą upominane ostrzeżeniem, a dodatkowe konta będą usuwane. W przypadku ponownego naruszenia tej zasady również podstawowe konta takich użytkowników mogą zostać usunięte z jednoczesną blokadą dostępu do Forum.

Pkt. 5

Zalecane jest używanie złożonego i unikalnego hasła do konta w celu uniknięcia kradzieży konta. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu na Forum, będziesz mógł/a wypełnić szczegółowe informacje w profilu. Staraj się pisać czytelnie i zrozumiale. Jakakolwiek informacja, którą właściciel lub obsługa Forum uzna za niedokładną lub wulgarną, zostanie usunięta z lub bez wcześniejszych uwag. Odpowiednie sankcje mogą zostać nałożone.

§ II. Pierwszy raz na Forum

Pkt. 1

Zapoznaj się z działem POMOC Forum.

Pkt. 2

Podczas pierwszego logowania na Forum należy przywitać się w dziale „Poznajmy się”.

Pkt. 3

Przed zadaniem pytania użyj funkcji SZUKAJ. Jest bardzo prawdopodobne, że interesujący Cię temat został już poruszony na Forum.

Pkt. 4

Pisz swoje pytania w odpowiednich działach – zwiększa to szansę na uzyskanie odpowiedzi.

Pkt. 5

Temat wiadomości powinien jednoznacznie nawiązywać do jej treści i jak najdokładniej naprowadzać na treść i model auta, o którym mowa – ułatwi to innym poszukiwania odpowiedzi. Nie próbuj robić wrażenia, ukazując ogrom swojego cierpienia stosując zwroty typu: POMOCY, POMÓŻCIE, RATUNKU, PROBLEM itp. Wątki o takich tematach będą usuwane. Jak mądrze zadawać pytania możesz przeczytać TUTAJ.

Pkt. 6

Posty niezwiązane tematycznie z działem, w którym zostały umieszczone (tzw. Off-Topic, inaczej „OT”) mogą być przenoszone, blokowane lub usuwane bez żadnego ostrzeżenia.

Pkt. 7

Pisz czytelnie, opisując w treści postu jak najdokładniej, czego on dotyczy. Używaj znaków interpunkcyjnych, stosuj zasady poprawnej pisowni.

Pkt. 8

Korzystaj ze słownika ortograficznego (np. TAKIEGO), unikniesz pisania z błędami.

Pkt. 9

WIELKIE LITERY oznaczają krzyk – nie nadużywaj ich.

Pkt. 10

Aby coś wyróżnić możesz użyć pogrubienia, podkreślenia lub kursywy – nie „wyróżniaj” tak całych postów.

Pkt. 11

Używanie różnych kolorów wbrew pozorom nie czyni tekstu czytelniejszym.

Pkt. 12

Podczas cytowania czyjejś wypowiedzi skracaj cytaty. Cytuj tylko te fragmenty wypowiedzi, na które odpowiadasz.

Pkt. 13

Posty naruszające powyższe zasady mogą zostać usunięte bez ostrzeżenia.

Pkt. 14

Do informowania moderatorów o nieprawidłowościach na Forum służy opcja „Zgłoś do moderatora”. Jednakże jej celowe nadużywanie będzie karane. Decyzję czy opcja jest przez kogoś używana z pożytkiem dla serwisu czy nadużywana podejmują moderatorzy.

Pkt. 15

Pamiętaj, że nie zawsze jest możliwe dla obsługi lub właścicieli Forum zweryfikowanie poprawności wiadomości. Nie monitorujemy na bieżąco wysłanych wiadomości, więc nie jesteśmy odpowiedzialni za zawarte w nich treści. Nie gwarantujemy dokładności, kompletności czy przydatności jakichkolwiek prezentowanych informacji. Wiadomości wyrażają opinię autorów i niekoniecznie opinię tego Forum, jego załogi lub właściciela Forum. Ktokolwiek uważa, że wiadomość jest niezgodna z regulaminem, jest proszony o natychmiastowe powiadomienie administratora lub moderatora Forum. Obsługa i właściciel Forum zastrzega sobie prawo do usunięcia w rozsądnym czasie łamiących regulamin treści, jeśli uznają, że usunięcie jest konieczne. Jest to proces ręczny, więc nie możemy skasować lub przeedytować wiadomości natychmiast. Te zasady mają również zastosowanie do informacji o użytkowniku w jego profilu.

Pkt. 16

Za zawartość wiadomości wysłanych przez Ciebie jesteś odpowiedzialny/a wyłącznie Ty. Ponadto, wyrażasz zgodę na rekompensatę i pozostanie nieszkodliwym dla właścicieli Forum, jakichkolwiek powiązanych z tym Forum stron internetowych oraz jego obsługi. Właściciel tego Forum zastrzega sobie również prawo do ujawnienia twojej tożsamości (lub jakichkolwiek powiązanych informacji zebranych w tym serwisie) w przypadku formalnej skargi czy prawnych działań wynikających z Twojego użytkowania tego Forum.

§ III. Osoby odpowiedzialne za Forum

Pkt. 1

Za Forum odpowiedzialni są Moderatorzy i Administratorzy.

Pkt. 2

Moderatorzy i Administratorzy mają zawsze rację w kwestii dotyczącej Forum.

Pkt. 3

Postaraj się nie poddawać próbie ich wyrozumiałości i cierpliwości.

Pkt. 4

Ubliżanie Moderatorom lub Administratorom skutkuje natychmiastowym zawieszeniem konta.

§ IV. Kilka istotnych zasad

Pkt. 1

Obrażanie kogokolwiek na Forum (bezpośrednie, jak i w sposób zawoalowany) oraz zachowanie agresywne wobec innych użytkowników jest niedopuszczalne i będzie skutkowało ostrzeżeniem dla osoby atakującej

Pkt. 2

Zabrania się używania słów potocznie uznawanych za wulgarne (przeklinania). „Wykropkowanie” przekleństwa jest również przeklinaniem. Forum posiada automat cenzurujący słowa uznane za wulgaryzmy. Za celowe próby oszukania mechanizmu cenzorującego możesz zostać upomniany lub otrzymać ostrzeżenie od moderatora.

Pkt. 3

Wszelkie treści polityczne czy religijne, choć nie są formalnie zakazane, są na Forum bardzo niemile widziane. Decyzję czy takie treści zostaną usunięte czy nie, każdorazowo podejmują w arbitralny sposób moderatorzy.

Pkt. 4

Zabrania się cytowania na Forum korespondencji prywatnej i rozmów (np. wiadomości PW, GG, Skype, Facebook) bez zezwolenia autora cytowanej treści.

Pkt. 5

Pytania dotyczące łamania prawa (w tym poruszające kwestie nielegalnego oprogramowania) będą blokowane lub usuwane.

Pkt. 6

Prośby o podanie kodu do radia, podawanie takich kodów lub oferowanie takiej usługi na Forum jest zabronione. Tematy o takiej zawartości będą blokowane lub usuwane, a ich uczestnicy mogą otrzymać ostrzeżenia.

Pkt. 8

Osoby niereagujące na upomnienia, ustawicznie naruszające regulamin Forum, otrzymają ostrzeżenia, a w dalszej perspektywie może zostać im zablokowany dostęp do Forum.

Pkt. 9

Nie nabijaj sobie ilości wiadomości wysyłając posty na prawo i lewo, często bez większego związku z tematem. Wypowiedzi powinny mieć charakter spostrzeżenia, uwagi, opinii a nie prowadzenia bezcelowej rozmowy, którą można prowadzić przez wiadomości prywatne. Posty niezwiązane z tematem i nagminnie przeszkadzające w trwającej dyskusji na dany temat zostaną usunięte.

Pkt. 10

Rozmowy prywatne, uwagi oraz spory personalne należy załatwiać poza Forum. Posty z tego typu zawartością będą blokowane lub usuwane.

Pkt. 11

Nie denerwuj się, jeżeli odpowiedzi na swoje pytanie nie otrzymasz od razu. Nie każdy codziennie korzysta z Forum.

Pkt. 12

Jeśli odpowiedzi nie ma przez dłuższy czas (do kilku dni), dopisz coś w swoim temacie, żeby przypomnieć o nim. Jednakże nie wyciągaj wątków sprzed paru miesięcy tylko po to, aby dodać jedną niewnoszącą nic do tematu wypowiedź.

Pkt. 13

Jeżeli kilka minut po wysłaniu posta chcesz jeszcze coś w nim dopisać, użyj funkcji 'edytuj’. Nieprzestrzeganie tej zasady grozi ostrzeżeniem.

Pkt. 14

Nie dubluj tematów, tylko pisz w odpowiednim dziale. Zbędne posty zostaną usunięte. Notoryczne powielanie tych samych tematów (lub merytorycznie podobnych) będzie skutkowało ostrzeżeniami.

Pkt. 15

Na Forum nie popieramy tematów związanych z tzw. „paleniem gumy”, nielegalnymi wyścigami ulicznymi, łamaniem przepisów ruchu drogowego, chamskim zachowaniem na drodze itd. Wątki o treściach zawierających tego typu informacje (w tym relacje, zdjęcia, filmy) będą blokowane lub usuwane, a autorzy dostaną ostrzeżenia.

Pkt. 16

Reklama towarów i usług w treści Forum (poza działem 'Fora Sponsorowane’ i GIEŁDA), zarówno bezpośrednia jak i pośrednia oraz wynikająca z kontekstu wypowiedzi, bez wiedzy i zgody Zarządu i Administratorów jest zabroniona. Za reklamę uważa się prezentację zdjęć, logotypów, nazw własnych, ofert towarów i/lub usług i zachęcanie do skorzystania z nich. Szczególnie, jeżeli jest to w formie wszelkich tekstów reklamowych i odnośników linkujących do innych podmiotów, firm, instytucji itd. m.in. w postach, podpisach wiadomości i avatarach. Za reklamę nie uważa się podawania odpowiednich danych (nazwa, adres, telefon) na prośbę innej osoby. W przypadkach spornych czy wątpliwych nieodwołalną i ostateczną decyzję podejmują moderatorzy. Posty zawierające treści reklamowe będą usuwane, a autorzy dyscyplinowani do usunięcia z Forum włącznie. Chęć kupna określonych towarów powinna być wyrażana również tylko w dziale GIEŁDA. Każdy użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z ZASADAMI giełdy.

Pkt. 17

Osoby i firmy chcące reklamować swoje usługi i produkty na Forum, proszone są o kontakt z Zarządem klubu na adres marketing@saabklub.pl

Pkt. 18

Wykorzystywanie Forum do nagabywania oraz do budowania darmowej bazy danych potencjalnych klientów w ramach prowadzenia własnej działalności gospodarczej, będzie skutkować natychmiastowym usunięciem z Forum.

Pkt. 19

Zakazane jest wykorzystywania Forum w celu zakładania innych forów internetowych, klubów lub stowarzyszeń (zarówno formalnych jak i nieformalnych) oraz ich reklamowania i prowadzenia do nich naboru członków.

Pkt. 20

Zabrania się zamieszczania w postach odnośników (linków) z opisem wprowadzającym w błąd czytającego. W szczególności chodzi tu o linki do wszelkiego rodzaju gier on-line, treści handlowych, treści dla osób pełnoletnich, gdzie kliknięcie w odnośnik spowoduje określone korzyści dla zamieszczającej go osoby. Wszelkie takie posty będą usuwane, a autorzy otrzymają ostrzeżenia.

Pkt. 21

Moderatorzy i Administratorzy mają prawo do przesuwania tematów do innego działu, a także ich scalania, dzielenia, blokowania i kasowania bez informowania o tym fakcie. Wątki oznaczone jako [HOT] mogą zostać tymczasowo zamknięte bez ostrzeżenia w celu uporządkowania ich i wyciągnięcia konsekwencji wobec osób, które złamały w nich regulamin. Oznaczenie [HOT] otrzymują wątki rozwijające się wyjątkowo dynamicznie, w których zachodzi zwiększona moźliwość łamania regulaminu przez uczestników dyskusji.

§ V. Zasady przyznawania ostrzeżeń

Pkt. 1

Każde złamanie regulaminu Forum przez użytkownika będzie skutkowało reakcją moderatora, zgodnie z poniższym schematem.

Pkt. 1.1 Ostrzeżenia

Pierwsze złamanie regulaminu – pierwsze ostrzeżenie. Wpis w poście autora z przypomnieniem zasad panujących na Forum. W końcu każdy może mieć chwilę słabości, jesteśmy tylko ludźmi.

Drugie złamanie regulaminu – drugie ostrzeżenie. Wpis w poście autora z przypomnieniem zasad panujących na Forum. Cenimy sobie wyciąganie wniosków i pracę nad sobą.

Trzecie złamanie regulaminu – trzecie ostrzeżenie = ban.

Pkt. 1.2 Bany

Pierwszy ban – zablokowanie konta na tydzień pt: „Nie może wysyłać wiadomości” – Użytkownik nie może tworzyć nowych wątków, odpowiadać na istniejące, wysyłać prywatnych wiadomości oraz oddawać głosów w ankietach. Zbanowany użytkownik może nadal odczytywać prywatne wiadomości oraz wątki.

Drugi Ban – zablokowanie konta na miesiąc pt. „Nie może się logować„.

Trzeci ban – „Stała blokada konta” – Konto zostanie zablokowane na stałe z jednoczesną blokadą IP, adresu e-mail oraz nazwy użytkownika. W tym momencie znikasz z naszego Forum, gdzie kulturę osobistą i szacunek dla innych cenimy sobie ponad wszystko.

Pkt. 2

Przed każdym z banów obowiązuje ta sama ścieżka ostrzeżeń z wyjątkiem, gdy złamanie regulaminu dotyczy spamowania, floodowania, reklamy, łańcuszków, piramid oraz podżegania. W takiej sytuacji użytkownik zamieszczający takie treści zostaje zbanowany na stałe.

Pkt. 4

Moderator przyznając ostrzeżenie użytkownikowi zobowiązany jest zamieścić kolorem czerwonym informacje o powodzie takiego działania i odniesieniu do regulaminu Forum w poście, który ów regulamin naruszył. Post taki może zostać usunięty z Forum dostępnego publicznie i przeniesiony do kosza moderowanego.

Pkt. 5

Istnieje możliwość odwołania się od nałożonych banów na prośbę zainteresowanego do zarządu Stowarzyszenia. Wnioski w tej sprawie należy kierować na adres zarząd@saabklub.pl. Odwołanie bezwzględnie musi zawierać uzasadnienie oraz wskazanie merytorycznych argumentów uzasadniających.

§ VI. Informacje techniczne.

Pkt. 1

Każdy użytkownik zamieszczający linki do innych stron w postach, newsach czy gdziekolwiek na stronach serwisu Saab Klub Polska, proszony jest wcześniejsze sprawdzenie poprawności ich działania.

Pkt. 2

Każdy użytkownik zamieszczający na stronach Saab Klub Polska jakiekolwiek treści czy innego rodzaju utwory, winien być właścicielem praw autorskich lub uzyskać zgodę na ich publikację od twórcy lub właściciela praw autorskich do utworu. Każdy użytkownik zamieszczający na stronach Saab Klub Polska jakiekolwiek treści czy innego rodzaju utwory i będący właścicielem praw autorskich do rzeczonych utworów, zgadza się na ich publikację i rozpowszechnianie w formie elektronicznej w obrębie serwisu Saab Klub Polska.

Pkt. 3

Jakiekolwiek treści, do których powstanie zastrzeżenie o braku praw autorskich do publikacji na stronach Saab Klub Polska, będą usuwane w trybie natychmiastowym z serwisu Saab Klub Polska.

Pkt. 4

Każdy użytkownik zamieszczający fotografie w dziale GALERIA proszony jest o nie zamieszczanie zdjęć szerszych niż 640 pixeli.

Pkt. 5

Pamiętaj, że z każdą wiadomością jest zapisywany twój adres IP na wypadek, jeśli miał(a)byś zostać zbanowany/a na tym Forum lub zaszłaby potrzeba kontaktu z twoim dostawcą Internetu. Może się to zdarzyć tylko w wypadku naruszenia regulaminu.

Pkt. 6

Zauważ również, że to oprogramowanie umieszcza w przeglądarce cookie, plik tekstowy zawierający różne informacje (takie jak Twoja nazwa użytkownika i hasło). Cookie jest używane tylko do utrzymania użytkownika zalogowanego/wylogowanego. Oprogramowanie nie zbiera, ani nie wysyła żadnych innych informacji z/do twojego komputera.

Pkt. 7

Konta osób, które zarejestrowały się, ale nigdy nie zalogowały na Forum, zostaną usunięte po upływie 7 dni od daty rejestracji.

Pkt. 8

Konta osób, które nie napisały żadnego posta i jednocześnie nie logowały się na Forum w ciągu ostatnich 12 miesięcy, będą automatycznie kasowane z zachowaniem wcześniej napisanych na Forum postów.

§ VII. Informacje końcowe.

Pkt. 1

Rejestracja i korzystanie z Forum oznacza akceptację niniejszego regulaminu bez zastrzeżeń.

Pkt. 2

Każdy użytkownik, który notorycznie będzie łamać regulamin zostanie upomniany, a w szczególnych przypadkach będzie proszony o opuszczenie Forum. W przypadkach spornych czy wątpliwych nieodwołalną i ostateczną decyzję podejmują moderatorzy.

Pkt. 3

Każdy użytkownik Forum będący także członkiem Stowarzyszenia Saab Klub Polska, który notorycznie będzie łamać regulamin zostanie upomniany, a w szczególnych przypadkach zostaną wyciągnięte konsekwencje klubowe w oparciu o zapisy zawarte w STATUCIE Stowarzyszenia Saab Klub Polska, z możliwością wydalenia ze Stowarzyszenia włącznie.

Pkt. 4

Moderatorzy mają prawo do kasowania, blokowania lub edycji postów, które są niezgodne z regulaminem. W przypadku edycji post jest podpisywany przez moderatora, który dokonał zmiany. Usunięte posty również będą podpisywane przez osobę, która je usunęła i pozostaną w koszu moderowanym. Wszelkie sytuacje, które nie są opisane w Regulaminie będą rozstrzygane przez Moderatorów.

Pkt. 5

Saab Klub Polska nie odpowiada za treści umieszczone w zewnętrznych serwisach WWW, do których łącza zostały umieszczone w niniejszym serwisie.

Pkt. 6

Niniejszy serwis – jego wizerunek graficzny oraz zawartość są własnością Stowarzyszenia Saab Klub Polska, a kopiowanie go w całości lub w części wymaga uprzedniej zgody Stowarzyszenia.

Pkt. 7

Jeżeli nie akceptujesz regulaminu nie rejestruj się lub poproś administratora o skasowanie Twojego konta.


Życzymy miłych chwil spędzonych na Forum,

Zarząd

Saab Klub Polska